Menu

The Playground

‘Play is the highest form of research’ (Albert Einstein). We spelen, ontdekken, onderzoeken en creëren! Zie onze playground met een actuele selectie van wat ons bezig houdt.

Cartesiusdriehoek wordt Blue District

Eindelijk mag het nieuws naar buiten! De NS heeft ons plan Blue District geselecteerd als winnaar voor de ontwikkeling van de Cartesiusdriehoek in Utrecht. Samen met de bewoners, buurt, ondernemers, ontwikkelaars, NS en gemeente gaan we een wijk maken waar gezond leven en genieten centraal staat naar analogie van de welbekende blue zone.

Een blue zone is een van vijf gebieden in de wereld – Okinawa, Nicoya, Loma Linda, Sardinië en Ikaria – waar veel inwoners uitzonderlijk lang en in goede gezondheid leven. Deze kwamen in de internationale aandacht door een artikel in de National Geographic, The Secrets of a Long Life door Dan Buettner uit 2005. Er is onderzocht welke gewoonten van de inwoners positieve gezondheidseffecten hebben en er zijn negen gemeenschappelijke kenmerken gevonden. Voor Blue District is hiervan een stedelijke vertaling gemaakt naar vier overkoepelende thema’s: beweging, gezonde voeding, community en zingeving & ontspanning.

Urban Sync focust als conceptontwikkelaar op de maatschappelijke waarde van nieuwe gebieden en gebouwen. Wij hebben de vertaalslag gemaakt van de blue zone kenmerken naar de ontwikkeling van de Cartesiusdriehoek en hebben Utrechtse stakeholders verbonden aan het project.

Het was een echt teameffort van het consortium en wij zijn supertrots op het resultaat. We kunnen niet wachten tot we in de wijk aan de slag mogen de urban blue zone in Blue District te realiseren.

Met dank aan: MRP Development , Ballast Nedam Development.  het Dutch Residential fund van CBRE Global Investors en Portaal voor de afname van de woningen, Mecanoo, Meyer Bergman Erfgoed Programmering en Hylkema, We Drive Solar, Over Morgen, Antea, RROG, Rebel en C Concept Design.

Zie hier het persbericht van de NS:

https://nieuws.ns.nl/winnend-plan-voor-cartesiusdriehoek-laat-bewoners-langer-en-gezonder-leven/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

024_monolith KLEIN
ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36 cameraFNumber (float): 8 cameraFarClip (float): 1e+030 cameraFarRange (float): 100000 cameraFocalLength (float): 24.0393 cameraFov (float): 73.6499 cameraNearClip (float): 0 cameraNearRange (float): 0 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 1469.69 cameraTransform (m44f): [{0.708362, 0.705849, -1.2402e-005, 27444.7}, {0.705849, -0.708362, 1.15979e-005, -7548.67}, {-5.93659e-007, -1.69733e-005, -1, 140.001}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 3999, 2251] displayWindow (box2i): [0, 0, 3999, 2251] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): "" pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): "scanlineimage" =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half) VRayDiffuseFilter.B (half) VRayDiffuseFilter.G (half) VRayDiffuseFilter.R (half) VRayDirt.B (half) VRayDirt.G (half) VRayDirt.R (half) VRayGlobalIllumination.B (half) VRayGlobalIllumination.G (half) VRayGlobalIllumination.R (half) VRayLighting.B (half) VRayLighting.G (half) VRayLighting.R (half) VRayMtlID.B (half) VRayMtlID.G (half) VRayMtlID.R (half) VRayNormals.X (half) VRayNormals.Y (half) VRayNormals.Z (half) VRayObjectID (uint) VRayRawReflection.B (half) VRayRawReflection.G (half) VRayRawReflection.R (half) VRayRawRefraction.B (half) VRayRawRefraction.G (half) VRayRawRefraction.R (half) VRayRawShadow.B (half) VRayRawShadow.G (half) VRayRawShadow.R (half) VRayRawTotalLighting.B (half) VRayRawTotalLighting.G (half) VRayRawTotalLighting.R (half) VRayReflection.B (half) VRayReflection.G (half) VRayReflection.R (half) VRayRefraction.B (half) VRayRefraction.G (half) VRayRefraction.R (half) VRayShadows.B (half) VRayShadows.G (half) VRayShadows.R (half) VRaySpecular.B (half) VRaySpecular.G (half) VRaySpecular.R (half) VRayTotalLighting.B (half) VRayTotalLighting.G (half) VRayTotalLighting.R (half) VRayWireColor.B (half) VRayWi ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36 cameraFNumber (float): 8 cameraFarClip (float): 1e+030 cameraFarRange (float): 100000 cameraFocalLength (float): 30.0606 cameraFov (float): 61.8255 cameraNearClip (float): 0 cameraNearRange (float): 0 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 1487.28 cameraTransform (m44f): [{0.708369, 0.705833, 0.00365839, 21576}, {0.705842, -0.70836, -0.00367782, -12845}, {-4.46191e-006, 0.00518758, -0.999987, 144.962}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 3999, 2499] displayWindow (box2i): [0, 0, 3999, 2499] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): "" pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): "scanlineimage" =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half) VRayDiffuseFilter.B (half) VRayDiffuseFilter.G (half) VRayDiffuseFilter.R (half) VRayDirt.B (half) VRayDirt.G (half) VRayDirt.R (half) VRayGlobalIllumination.B (half) VRayGlobalIllumination.G (half) VRayGlobalIllumination.R (half) VRayLighting.B (half) VRayLighting.G (half) VRayLighting.R (half) VRayMtlID.B (half) VRayMtlID.G (half) VRayMtlID.R (half) VRayNormals.X (half) VRayNormals.Y (half) VRayNormals.Z (half) VRayObjectID (uint) VRayRawReflection.B (half) VRayRawReflection.G (half) VRayRawReflection.R (half) VRayRawRefraction.B (half) VRayRawRefraction.G (half) VRayRawRefraction.R (half) VRayReflection.B (half) VRayReflection.G (half) VRayReflection.R (half) VRayRefraction.B (half) VRayRefraction.G (half) VRayRefraction.R (half) VRayShadows.B (half) VRayShadows.G (half) VRayShadows.R (half) VRaySpecular.B (half) VRaySpecular.G (half) VRaySpecular.R (half) VRayTotalLighting.B (half) VRayTotalLighting.G (half) VRayTotalLighting.R (half) VRayWireColor.B (half) VRayWireColor.G (half) VRayWireColor.R (half) Z (half) blockA_MatID_001.B (half) blockA_MatID_001.G (half) blockA_MatID_001.R (half) blockA_MatID_002.B (half) blockA_Mat